San Pedro de Atacama (Chili) - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu San Pedro de Atacama (Chili) - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

San Pedro de Atacama (Chili)

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

14 Augustus 2018 | Chili, San Pedro de Atacama

San Pedro de Atacama (Chili) is eigenlijk onze uitvalsbasis voor een tour van 3 dagen per jeep over de Altiplano van Bolivia.
In San Pedro in een kleine possada verbleven. Wat een uniek dorpje is dat zeg. Kom je daar ooit: blijf er dan een dag of 3-4. Onverharde straatjes, geen gebouwen met bovenverdiepingen, je kunt er fietsen n en ze spreken er behoorlijk goed Engels! Echt dat is een unicum, het verbaast ons dat er zo weinig Engels gesproken wordt in Zuid-Amerika.
De Atacama woestijn is de droogste ter wereld en beslaat ongeveer 1/5 van Chili. Het is archeologisch ook van grote waarde (platen tektoniek). Er zijn veel vulkanen, de hoogste is de Licancabur (6.000 m boven zeeniveau). Deze woestijn ziet er toch weer anders uit dan die in Peru.
Verrukkelijk ontbijt gehad in een tentje vlakbij en in de middag naar de Maanvallei geweest (excursie met mannetje of 10). Ook gewandeld in de Katarpe Canyon. Veel zout hier in het gesteente. Als je heel stil bent, hoor je het ‘werken’. Bij de maanvallei op een hoog duin geklommen en daar de zonsondergang boven de Andes beleefd. Mooi om te zien hoe het gesteente van kleur verandert (bruin, paars, rood etc.). Was uiteraard donker toen we terug kwamen. Nog ergens gegeten en door donker straatje terug gelopen. Allemaal erg veilig daar hoor. Piepklein plaatsje. Wij hadden natuurlijk wel weer een hond achter ons aan hè. Zijn we niet zo van.