Relaxte dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Relaxte dag - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Relaxte dag

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

21 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Heerlijk uitgeslapen en aangetut zoals meisjes dat kunnen doen. Rond 11.00 uur vertrekken we op zoek naar een fietsverhuur. Die zijn er genoeg in Denman Street op 5-10 minuten lopen van ons appartement. (Lang leve internet. Je vindt er alles ook fietsverhuur en busroutes). We fietsen eerst een stukje langs Coal Harbour (jachthavens) en vervolgens zetten we koers naar Stanley Park. Je kunt rond het park langs het water de Seawalk fietsen, zo’n 12 km. Dat hebben we in rustig tempo gedaan met regelmatige stops voor fotograferen of even lekker zitten. Watervliegtuigen vliegen af en aan voor rondvluchten. Bij English Bay Beach lekker op een bankje zitten lezen en vervolgens rond een uurtje of twee richting Cactus Club Cafe voor een lunch langs het strand. Eerst in de line up, want we willen absoluut buiten op de patio. Met een minuut of tien is er plek voor ons. Het ziet er niet goedkoop uit, maar dat is niet erg, we willen wel eens lekker eten op een zonnig terras langs het strand(je). Het duurt eigenlijk best lang, maar we vervelen ons niet. Komt de ober ons vriendelijk vertellen dat het mis gegaan is in de keuken, bedankt ons voor ons geduld en we krijgen vast wat frites op kosten van de zaak. Oké, prima. Kwartier later: het is weer mis gegaan, duizend excuses. Drankje op kosten van de zaak. Kwartiertje later komt ons eten. Het is verrukkelijk en wordt geserveerd met de mededeling dat we NIETS hoeven te betalen! We smullen! Ons wordt ook nog een dessert aangeboden (op kosten van de zaak), maar we bedanken vriendelijk, onze buiken zijn vol. Wat was dát goed en lekker, een sterrentent waardig. Het was vast een rekening van 60-70 euro geweest. We hebben er dikke pret om.
Fietsen rond 16.00 uur ingeleverd en even relaxen in ons appartement. Einde middag vertrekken we met de bus naar Gastown, het oude (oorspronkelijke) centrum van Vancouver. Een compleet andere sfeer en prachtige winkels, veel design en interieur. @Alex en Cees jullie zouden er erg van genoten hebben! Twee straten verder ligt Chinatown. Ditte houdt daar niet van, voelde zich er twee jaar geleden in San Francisco niet happy bij. Carin wil er toch even kijken. Met één hoek om staan we toch in een desolate buurt! Er lijkt weinig van Chinatown over, veel zwervers en raar gespuis. Waarschijnlijk was het vlakbij een opvangcentrum of zo. Ditte krijgt het op haar heupen en we lopen snel weer richting Hastings Street, want Carin wil graag naar The Lookout, voor een prachtig uitzicht over Vancouver. En mooi is het zeker. De lift blijkt overigens aan de buitenkant te zitten, met een glazen wand. Oeps daar moet je tegen kunnen. The Lookout is zeer de moeite waard en ook informatief. We eten een salade in een restaurant bij de Waterfront, zoeken een bus uit die ons weer in de buurt van Robson Street brengt. Want daar weten we een tentje waar je heerlijke Frozen Yoghurt kunt krijgen. En dan op weg naar
‚ huis’.