Zondag 23/7 Kings Canyon (Watarrka National Park) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Zondag 23/7 Kings Canyon (Watarrka National Park) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Zondag 23/7 Kings Canyon (Watarrka National Park)

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

23 Juli 2017 | Australië, Alice Springs

Om 5.00 uur speelt de lounge muziek, teken om op te staan, spullen inpakken, swag oprollen, ontbijten (en opruimen), spullen in de wagen en om 6.00 uur vertrek. We zijn zo vroeg opgestaan vanwege onze 3,5 uur durende wandeling (6 km) langs de prachtige Kings Canyon. Waar we de zonsopgang overigens net missen. Kings Canyon is een 200m diepe zandsteenkloof met steile wanden. We lopen over de Noord- en Zuidkam en halverwege komen we in de ‘Garden of Eden’ met waterpoel (in de woestijn!). In de zomer bij 36 graden moet de wandeling voor 9.00 uur gestart worden vanwege de hitte (voor de goede orde: het is nu winter). Daarna wordt het pad afgezet. Halverwege weer een stop met snack. Ditmaal appels. Moe maar voldaan keren we daarna terug naar Kings Canyon Resort, waar we op een campplek (keuken met tafels) onze lunch bereiden. Ken (onze gids) doet een tukje in de bus. Hij maakt onwijs lange dagen en weken. Dit is zijn 6e achtereenvolgende werkdag (16 uur per dag) en in de middag staat ons de rit naar Alice Springs te wachten. Over de verharde weg zo’n 360 km, maar we nemen de short cut over de onverharde weg. Dat schijnt 200 km te schelen. Nou dat was ons het ritje wel. Op de verharde weg rijdt hij al hard, maar op de onverharde weg ging het ook met 90-110km/uur. Na 10 minuten liet de plaat van de nooduitgang aan het plafond van de bus los door al het gehobbeld. Viel gelukkig in het gangpad zonder iemand te raken. Was toch een gevaarte van 100x 50 cm. “Anybody got hurt?”, roept Ken naar achteren. Wij: “No!”. “OK let'smove on”, en het gas ging er weer net zo hard op. Af en toe even slippen. Soms leek het alsof we zouden opstijgen. We hebben onze riemen maar even vastgedaan. In een godverlaten oord vlakbij Mount Conner hebben we een pauze. Mount Conner is de lagere versie van Ayors Rock. Je hebt hier soms 150km lang niets, alleen bossages en grassen en dan opeens zo’n ‘resort’. Een tankstation, wat hotelkamers (soort zeecontainers/golfplaten), campground, shop, soms een kameel of helikopter erbij en een landingsstrip voor de Royal Flying Doctors. Kamelen heb je hier veel. Werden vroeger gebruikt voor vervoer van materiaal en handel. Hier gekomen door de Afghanen.
Tegen 17.00 uur worden we allemaal bij ons hotel afgezet. Zó lekker om je weer te kunnen douchen na 3 dagen. In de avond in het restaurant van het hotel spareribs van krokodil gegeten en kangeroe steak. Krokodil heeft wit-glazige ‘plastic’ ribben, vlees is wit. Beetje taai was het. Kangeroe was lekker, beetje grof vlees, nasmaak van hazepeper. We slapen weer in een heerlijk bed!

• 24 Juli 2017 - 00:24

Jany De Kruijf:

Wat een avonturen. Leef met jullie mee.
    Lijkt me heerlijk om na een lekkere douche krokodil te eten!
    Of ben ik nu erg burgerlijk?
    Maakt Ditte ook nog mooie foto's?

• 24 Juli 2017 - 07:05

Annelies:

dag dames,
    ja, dat is het echte reizen: dat voel je de verbondenheid met de natuur. Spreekt me erg aan- behalve de busrit- zou ik kotsmisselijk in en van worden. Ik neem aan dat jullie in hangmatten sliepen in de buitenlucht? ik ken het woord dat jullie gebruiken niet. Mooi avontuur! weer een fijne reis verder, met hartelijke groet