11 en 12/8 Great Barrier Reef en strand - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu 11 en 12/8 Great Barrier Reef en strand - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

11 en 12/8 Great Barrier Reef en strand

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

12 Augustus 2017 | Australië, Port Douglas

We hebben twee heerlijke laatste dagen gehad.
Gisteren snorkeltoer op het Great Barrier Reef. De boot (een grote katamaran) legde aan op drie verschillende sites. Prachtige vissen ook, meer vis dan bij Whitsundays. Koraal vonden we eigenlijk bij Whitsundays mooier, hoewel de derde site ook mooi was. Het Great Barrier Reef is circa 2.000 km lang en te zien vanuit het heelal. Het schijnt zich elke 12.000 jaar te vernieuwen en ligt er al 18 miljoen jaar. Er staat best veel wind deze dag en bij vertrek gaat de boot behoorlijk op en neer. Carin neemt het zekere voor het onzekere en maakt gebruik van het pilletje dat al werd aangekondigd. Eén keer heel erg zeeziek geweest bij de oversteek van Lombok naar Bali. Toen een vlakke zee met een hele lichte, maar regelmatige deining. Groen en geel zag ze. Nu uiteindelijk nergens last van gehad. Ook hier hadden ze noodles aan boord (blijf je iig lekker drijven). En dit keer ook flippers erbij. We volgende ook een tour door het water, maar dat was slecht te volgen. Bij de tweede stop zat er een hele grote vis bij de boot. Naam: Sally. Zeker een meter lang en 30 cm hoog, lime groen gekleurd met enorme 'zoenlippen'. In de middag breekt de zon lekker door en liggen we ook nog een paar keer lekker in bikini op het dek. Om half vijf zijn we weer terug.
Vandaag (zaterdag) laatste dag. Gisteren was de voorspelling voor vandaag niet zo goed: veel bewolking. Dus wij heel blij dat het vandaag toch strakblauw was, want dit zou onze stranddag worden. Op haar strandwandeling op Four mile beach (2 minuten van ons resort) had Carin een plek ontdekt waar ze stoelen verhuren. Ditte gelijk opgehaald en twee stoelen genomen voor de hele dag. Dát was lekker! Tussen de middag thuis even de salade gegeten die we eerder bij Coles (Albert Heijn zeg maar) hadden gekocht. Vanavond bij Zinc gegeten.
Wat hebben we een fantastische reis gemaakt. Ditte wil nog he-le-maal niet naar huis. Maar ja, morgen worden we onverbiddelijk om 11.15 uur opgehaald voor vervoer naar Cairns International Airport. Vlucht naar Hong Kong ( circa 7 uur), 4 uur tussenstop in Hong Kong en dan lokale tijd middernacht de vlucht van 12 uur naar A'dam. Daar hopen we kort voor 7.00 uur in de ochtend aan te komen.
Dank jullie wel voor het meelezen, meebeleven en reageren. Ik hoop dat jullie een beetje een indruk hebben kunnen krijgen van onze reis en van dit geweldige land.

• 12 Augustus 2017 - 12:44

Jack:

Bedankt Carin en Ditte voor het met jullie mee mogen reizen op deze avontuurlijke en interessante vakantie! Bedankt voor alle achtergrondinfo! Weer een land voor op mijn bucketlist!
    Een hele rustige thuisreis en tot gauw!

Jack

• 12 Augustus 2017 - 13:16

Jany De Kruijf:

Het was fantastisch om de reis 'mee te beleven'.
    Tot maandag

• 12 Augustus 2017 - 18:46

Gelske:

Een goede terugreis! Ja, snik, snik, het zit er inderdaad op! Ik weet zeker dat er weer een mooi fotoboek komt en dan kunnen jullie, en wij ook een beetje, weer jullie mooie belevenissen volgen. Het was leuk alles te lezen.
    Het is hier zaterdagavond en we hebben weer eens regen. Hans en ik zijn ons aan het voorbereiden voor de trip naar Spanje. We gaan 3 sept weg dus voor die tijd zien en spreken we elkaar zeker!
    Groetjes!!

• 12 Augustus 2017 - 19:06

Annelies:

beste Carin en Ditte,

ook ik heb genoten van jullie reisverslagen van dag tot dag.
    Omdat ik maandag vertrek naar Sri Lanka en daar een rondreis ga maken, heb ik het de afgelopen weken erg druk gehad en kwam ik pas vandaag toe aan het lezen van jullie reisverslag van de afgelopen dagen. Wat een mooie en afwisselende reis was jullie reis. Absoluut weer een reis om met plezier aan terug te denken. Goede reis naar huis.
    Ik ga zo zoetjes aan mijn spullen voor de reistas bij elkaar zoeken, die ik vervolgens morgen ga inpakken.
    Weer heel veel sterkte met de dagelijkse dingen en Ditte: veel plezier in Renesse en hopelijk ga je een leuke tijd tegemoet in Rotterdam.
    Tot ziens weer en met vriendelijke groet,
    Annelies