Bye bye Rockies - Reisverslag uit Valemount, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Bye bye Rockies - Reisverslag uit Valemount, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Bye bye Rockies

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

16 Augustus 2014 | Canada, Valemount

Vandaag verlaten we de Rocky Mountains. We zijn weer in British Colombia en het tijdsverschil met Nederland is weer 9 uur. Tijdens de rit van 3 uur (incl. een half uur oponthoud wegens wegwerkzaamheden) ongetwijfeld nog bergen om ons heen gehad, maar de bewolking hing zo laag, dat we er niets van hebben gezien. Van Mount Robson (de hoogste top in Canada) dus niks meegekregen anders dan een foto bij het infocenter. Zelfs met regen aangekomen in Blue River. Redelijk ouwe zooi op deze campground, maar ze zijn superaardig, hebben een wasmachine en vooral: supersnel wifi. Vandaar dat jullie veel verslagen en zelfs foto’s van ons ontvangen. Ook eindelijk jullie reacties kunnen lezen. Heel leuk! Met de hand van Ditte gaat het overigens weer goed. Is al weer sinds een aantal dagen terug in normale proporties. Met de Betadryl is ze gestopt, wordt ze slaperig van. We slapen overigens als ossen.
Vanmorgen Ditte met de camper naar de douche gebracht, was helemaal aan de andere kant van campground Whistler’s (Jasper). Kennelijk is dat niet zo gek, want er staan meer auto’s geparkeerd. Ditte wil haar haren wassen en dat is geen goed idee in de camper. In de tussentijd heeft Carin het afvalwater gedumpt en schoon water ingenomen. En zelfs als volleerd camper een man geholpen die zijn water verkeerd aansloot. Ja vertel Carin wat, ze weet er inmiddels alles van. Het ‚ beest’ is volledig onder controle.
Vanmorgen overigens gestart met de Five Lake Trail, ruim een uur gewandeld. Supermooi en lekker koel, want geen zon. Wel boven de 20 graden overigens. Daarna Jasper ingereden, paar boodschappen en naar het visitor center waar ook wifi is. Maar niet zo snel.
Morgen een spannende dag: we gaan op River Safari en dan zouden we echt beren moeten zien!

• 17 Augustus 2014 - 12:16

Jack Verhoek:

Hallo Carin en Ditte,

Blij dat jullie nu weer op het www zijn aangesloten! Heb net alle verhalen gelezen (mooi uitgezocht voor de zondagochtend!). Uit jullie verslag blijkt wat een imposant land Canada is! En grote verschillen in omgeving, temperatuur en weer! Het is inspirerend om te lezen en weer een extra wens om te bezoeken! Rij voorzichtig met het beest!

• 17 Augustus 2014 - 19:43

Jany:

Mount Robson lag bij ons ook in de nevelen.
    Toen maar foto gemaakt van de foto in het infocenter.
    Lijkt net echt.
    In die omgevong zagen wij zwarte beren.

• 17 Augustus 2014 - 23:17

Kees En Beppie Vermeulen:

Hallo Carin en Ditte,

Allereerst bedankt voor de mooie foto's van het bezoek aan Frank, Muriëlle en Tara. Wij vinden het fijn dat jullie genoten van de hartelijk ontvangst en met mooi weer lekker op het terras konden zitten en een wandeling maken met Luna in de omgeving. Jullie zien er bijzonder goed uit na toch wel een vermoeiende reis met de camper.

Wij zijn blij dat we vanmorgen weer een paar reisverslagen kregen, want we werden al een beetje ongerust of alles nog wel goed ging met jullie. Gelukkig schrijven jullie weer over veel mooie tochten en uitstapjes in het gebied dat wij inmiddels al 10 jaar kennen en nog steeds fantastisch mooi vinden. Jullie verslag is voor ons telkens weer een feest van herkenning en wij hopen straks in september de route die jullie nu van Canmore naar Vancouver rijden in tegengestelde richting te rijden. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende reisverslagen.

Een goede reis en pas op voor de beren.
    Groetjes, oom Kees en tante Beppie