Nog meer wild! - Reisverslag uit Banff, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Nog meer wild! - Reisverslag uit Banff, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Nog meer wild!

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

12 Augustus 2014 | Canada, Banff

Goed gescoord vandaag als het gaat om wild spotten. Vanmorgen tijdens onze kanotocht naar Vermillion Lakes staat er een eland langs de oever aan de bladeren van een boom te knagen. Ook twee bevers zien zwemmen. De bergen spiegelen prachtig in het water. Op de weg terug denkt Ditte dat er een spin bij haar been zit. Ze wil absoluut even uitstappen. Uh in het slik, ze zakt helemaal weg. Eén slipper foetsie verdwenen in de modder. Niet meer gevonden. Dit is goed gemaakt door het hert dat langs de weg naar Sulpher Mountain Gondola staat te grazen. Met de gondel naar boven (2285m), mooi panorama, korte wandeling naar het Ray Station.
Met de gondel naar beneden en naar de Starbucks aldaar voor wifi. Zo kunnen we een paar verslagen uploaden en kort onze mail checken. Foto’s uploaden gaat te langzaam. Jammer, die houden jullie te goed. Weet dat we in de Nationale Parken op de campgrounds geen wifi hebben. Daarom is er even radiostilte geweest.
Vervolgens naar de Bow Falls, kleine waterval in de Bow River die hier door de vallei loopt. Daarna een bezoek aan het beroemde Banff Springs Hotel, in 1888 gebouwd om de passagiers van de passerende Canadian Pacific Railway onderdak te kunnen verlenen. Een gigantisch hotel. We hebben op het terras van een heerlijk drankje genoten. Richting campground gegaan en daar de korte trail naar de Hoodoos gelopen, stenen pilaren. Al met al veel gezien, maar gelukkig weinig km’s gereden.
Vanavond hebben we ons vermaakt met de eekhoorns die rond onze camper vertoeven. Spelletjes gedaan en er vielen zowaar 10 regendruppels. De komende dagen ziet het weer er minder goed uit. Tot nu toe blauwe luchten en we schatten in zo’n 30 graden. Komende dagen wordt regen voorspeld en bewolkt, 21 graden. We zien het wel.

• 16 Augustus 2014 - 20:12

Simone:

Hooii Dames!

Heerlijk zo vertoeven in de natuur! Leuke verhalen!
    Haha Ditte jij zal balen dat je niet rustig in de camper bleef zitten ;-) en hoe is het met je hand?
    Carin ben je het rijden nog niet zat? Stoer hoor met zo'n grote bak!

Ben erg benieuwd naar de kiekjes van al die mooie dieren.

Geniet van de komende dagen.

Liefs, Simone