zondag 11/8 Onder-water-wereld - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu zondag 11/8 Onder-water-wereld - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

zondag 11/8 Onder-water-wereld

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

12 Augustus 2013 | Indonesië, Seminyak

Dit verslag wordt maandagavond gepost, omdat we geen goed internet hadden in resort gisteren en vandaag. We eten nu ' bij de buren' en daar hebben we goed internet. Dus even over het strand de laptop opgehaald.

Ditte heeft als een blok geslapen, Carin niet. Was harde wind en de zee bulderde voor de hut. Wat een kabaal ! Dat heet : vloed. En vanmorgen vroeg werden we wakker van spelende kinderen (uit het enige dorp op het eiland ) op het strand. Toen we naar het ontbijt liepen stond er een visser voor onze hut met drie levende kreeften in zijn hand. “You want lobster for dinner?” Nee dank u, maar we hebben wel even een foto gemaakt. Zijn prauw is geparkeerd op het strand voor onze hut. Na het ontbijt (tafeltjes op het gras in de tuin van het resort) hebben we vast onze zwemvesten, maskers en flippers uitgezocht. Om 11.00 uur ingescheept om mee te gaan snorkelen. Daarvoor hadden we in de shop nog een hoesje gekocht waarmee Ditte onder water met haar iPhone foto’s zou kunnen maken. Uiteraard ma hebben we het hoesje eerst in de wastafel getest met een tissue en inderdaad het werkte… In het begin waren we de enige snorkelaars, het gebied was niet groot, maar er zwommen best mooie vissen. Konden het niet heel goed met de iPhone vastleggen. Er stond ook een Boedha-beeld op de bodem. Paar meter verderop zagen we 4 aquanauten op de bodem, ge-escorteerd door 2 duikers. Aquanauten zijn toeristen met een astronauten helm op waar door een slang zuurstof wordt aangevoerd. Met zo’n helm op kun je een paar meter diep op de bodem tussen de vissen verposen gedurende een korte tijd. Wij hebben dat niet gedaan, omdat Ditte snel last heeft van druk op haar oren onder water. Maar van een afstand hebben we dezelfde vissen gezien en koraal.

Even verderop op ons strand geluncht en wat rond gehangen (lezen) en nog meegegaan met de glass bottom boat om nog meer van de onder-water-wereld te kunnen aanschouwen. Dat was een aanfluiting. Het mooiste was nog de zijkant van het ponton waar we ‘ gelost’ werden en dat helemaal begroeid was met van alles en nog wat. Verder weinig gezien. Er liggen 3 grote pontons voor de kust, van 3 cruise maatschappijen. Er is hier nl geen haven. De schepen leggen aan bij zo’n ponton, dat uiteraard ook is uitgerust met zonnestoelen, verkleedhokjes en een glijbaan. Vanaf dat ponton word je met kleinere boten op het strand afgezet. Die boten lijken op de landingsschepen die zijn gebruikt om de Amerikanen op het strand van Normandie af te zetten: op de neus van de boot een ‘ laadklep’ die op het strand openklapt en je springt zo het strand op. Vandaag was dat overigens opletten geblazen, want er was veel golfslag. We hadden bij eb einde middag willen gaan suppen (stand up paddling) maar daar hebben we maar vanaf gezien.

Ditte heeft de rest van de middag liggen lezen op bed. Boek 4 is uit. Ze heeft af en toe last van flinke buikpijn. Carin in de zon en 2x de zee in om af te koelen. Vanavond gegeten in ons eigen resort, diezelfde tuin van het ontbijt. Ditte alleen wat ijs, had geen honger, Carin heerlijke groenten en kip. Geen internet , dus pas de volgende dag dit verslag geplaatst.

Inmiddels denken we ook het raadsel van de rode vlek op Ditte’s wang en neus te hebben opgelost. Die heeft ze al een paar dagen. Al snel na de eerste dag. We hadden in Seminyak geen ongedierte of zo. We dachten eerst nl. aan een beet van een insect, maar daar had ze niks van gemerkt. We denken dat het een allergische reactie is op de cremes die zijn gebruikt bij haar gezichtsmassage/behandeling. Een collega van Carin had dat ook een keer gehad. Zag er net zo uit. De plekken worden al kleiner gelukkig. We doen er maar niks aan.