Zondag 30/7 Reisdag naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Zondag 30/7 Reisdag naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Zondag 30/7 Reisdag naar Brisbane

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

30 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Nooit gedacht dat Carin als een kind zo blij bij de McDonald's zou ontbijten met twee sneetjes krentenbrood met boter en suiker. Jammie! Kreeg ze eerst weer geroosterd uiteraard (en dan doen ze er eerst een bulk boter op, zodat het lekker vet is) maar had duidelijk om ongeroosterd gevraagd. Dus opnieuw. Meisje was alleraardigst, want familie kwam uit Amersfoort en laat Carin daar nou werken. Wat een toeval weer.
Het is maar 130 km naar Darwin, waar we rond 9.30 uur aankomen bij het hotel waar we eerder in Darwin verbleven. Daar anderhalf uur lekker bij het zwembad gerelaxt en daarna naar de airport gereden, auto afgetankt en ingeleverd. Geluncht. Zag er heeeel lekker uit: ciabatta met kip en avocado. Wat denk je? Ook die doen ze dus weer tussen twee grillplaten, dik boter eroverheen, cheddar kaas er tussen. Enfin. Vlucht was iets vertraagd, we zien onze koffers ingeladen worden. In circa 3,5 uur naar Brisbane gevlogen, lekker film gekeken onderweg. Per taxi naar onze B&B. Komen aan rond 19.00 uur. En laat dat nou een geweldige verrassing zijn. In een huis uit 1884 hebben wij de topsuite, helemaal bovenin, met kleine huiskamer en twee slaapkamers. Heel smaakvol ingericht met rood, zwart, grijs. Daar houden de meisjes wel van. Wat een genot na al die bushverblijven. We gaan niet meer uit eten en genieten van de luxe én van de goede wifi. Dus het thuisfront is ook weer helemaal bij! We zien uit naar het ontbijt morgen in de tuin van de B&B.

• 30 Juli 2017 - 13:00

Jany De Kruijf:

Gelukkig weer berichten van jullie. Ik maakte me al zorgen.
    Carin, die hobbelweg. Hoe durfde je. Zit Ditte ook wel eens achter het stuur?
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie blij zijn om na de rimboe weer een beetje luxe te hebben.

• 30 Juli 2017 - 18:29

Gelske (en Ook Hans, Natuurlijk):

Hoi dames, wat leuk om jullie reiservaringen te lezen! Gezellig.
    Ditte, we bewonderen je: eerst was je ziek en nu een paar dagen zonder WiFi! Afzien! Daar is warmte niks bij! Maar als jullie klagen over warmte, het is hier winderig en regenachtig. Dat maakt dat het soms kil is! Dus, geniet maar van de warmte!
    Veel plezier in Brisbane e.o. Mijn kamergenoot van de hotelschool woont er en via FB heb ik regelmatig contact. Benieuwd wat jullie ervaren. Groeten!

• 30 Juli 2017 - 22:03

Jack:

Lieve Carin en Ditte,

In sneltreinvaart door dat grote continent! Maar toch alle mooie plekjes bezocht en veel van de geschiedenis en de natuur met ons gedeeld! Sommige streken lijken me nog primitiever dan Afrika! Gelukkig wordt het nu koeler en wellicht ook wat meer comfort! Nog heel veel plezier en ik zie uit naar de volgende verhalen. Geen last van de extra controle door de dreiging van die 4 jihadisten?