Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

19 Juli 2017 | Australië, Sydney

We zijn Down Under! Gisteren een vlucht van 9 uur naar Sydney. Ditte echt niet in orde. Dús actie 1 vanmorgen: naar het Sydney Medical Centre hier verderop in George Street. Wat een vriendelijke, 'service with a smile' mensen hier overal. Gisteravond op het vliegveld al. Zo relaxt. Heerlijk. Ditte heeft een virus, kan 1-2 weken duren. Neus, ogen, keel etc. Hoestdrank gekregen en een recept voor antibiotica mocht het over een paar dagen niet over zijn. Zalf voor haar ogen blijven gebruiken.
Na een overheerlijk (belachelijk duur) ontbijt bij Pablo and Rusty's vinden wij via het Hyde Park en de Royal Botanic Gardens onze weg naar: het Opera Sydney House. Wat een imposant gebouw. Echt écht van onder de indruk. Zo bijzonder om daar te staan. Je realiseert je dat je echt aan de andere kant van de wereld bent. Onze tour in het Opera House hebben we gelukkig kunnen verzetten naar een later tijdstip, want we zouden het vanwege het doktersbezoek niet op tijd gehaald hebben. Het Opera House is in 16 jaar gebouwd, ontwerp van de Deen Utzon. Van binnen is het ook prachtig van eenvoud. Grappig: de grote concertzaal is door een andere architect ontworpen en staat geheel los van 'de schelpen of zeilen' (het dak). Na de tour langs de kade iets gegeten. Dat viel niet mee, want de meeuwen waren constant om ons heen. We zijn onder het afdak gevlucht, maar daar kwamen ze zelfs. Vervolgens langs Circular Quay naar The Rocks aan de overkant gelopen. Is het oudste deel van Sydney waar ooit de Europeanen aankwamen. Veel baksteken pandjes, allemaal opgeknapt voor horeca, galery's, winkels. Onze weg gevonden naar de Harbour Bridge (ook imposant trouwens). Vanaf de Pylon Outlook (in één van de brugpijlers) machtig uitzicht over Sydney. Je kunt ook óp de boog van de brug lopen (Bridge Climb). Carin denkt dat ze dat achteraf wel gedurfd zou hebben, maar er stond erg veel wind. Je bent aan beide kanten gezekerd, dus kan niet fout gaan en het pad is zeker 2 meter breed. Op de terugweg naar het hotel afgeslagen naar Darling Harbour. Dit is de oude haven die met miljoenen is opgeknapt. Kades met restaurants etc. Veel aanlegsteigers, geen boot te zien, want winter ;-). We zijn moe, eten snel wat en door naar het hotel, waar we begin van de avond moe, maar voldaan aankomen. Ditte gaat het bed in. Vandaag trouwens zo'n 16 graden, bijna helemaal blauw, dus lekker zonnetje, maar veel wind. Nu al zin in de dag van morgen!

• 19 Juli 2017 - 13:27

Jany De Kruijf:

Jullie hebben veel gezien in één dag. Gelukkig kon de tour door het Opera House omgezet worden. Dat was wel prachtig, begrijp ik.
    Ditte, sterkte met het virus. Kill him!

• 19 Juli 2017 - 14:43

Jack Verhoek:

Hallo Carin en Ditte,

Fijn dat jullie zo'n spectaculaire dag gehad hebben, ondanks Ditte's virus. Goed dat jullie er naar hebben laten kijken! Wordt snel helemaal beter Ditte! en veel plezier op de rest van de reis, ik blijf jullie volgen!