vrijdag 16/8: Dierendag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu vrijdag 16/8: Dierendag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

vrijdag 16/8: Dierendag

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

16 Augustus 2013 | Indonesië, Ubud

Vandaag stond (bijna) alles in het teken van dieren. In de ochtend een bezoek aan het Taro Elephant Safari Park. Ditte zag hier erg naar uit: rijden op een olifant. En dat hebben we gedaan: op Ardillah, een olifant van 4 jaar oud. Er leefden zo'n 31 Sumatraanse olifanten, van Sumatra weggehaald omdat ze boeren lastig vielen. Ditte vond het erg zielig. Zeker toen ze zag dat de vader van alle baby-olifanten vastgeketend en apart stond, omdat hij zo onrustig en agressief was. Maar ja, ondertussen reden wij er ook op rond en keken we naar de kunstjes. Uitgebreid gefotografeerd en gefilmd uiteraard. Daarna even 2 uurtjes rust op de hotelkamer, even gezwommen ook. Vervolgens met de taxi laten afzetten bij Ubud market, waar we wat gewinkeld hebben: 2 broeken gekocht en een enkelbandje (goed afgedongen). Toen doorgelopen naar Monkey Forest. Een klein bos met honderden Makaken (apen). Ze zijn hondsbrutaal. Ons plastic tasje met aankopen moesten we bij de kassa afgeven. Die apen pakken echt alles. Ze zijn volledig aan mensen gewend en doen gewoon je rugzak open. Ook baby-aapjes, heel schattig. Ditte was erg dapper, want bleef net zo lang op het randje zitten totdat er een aap met zijn hand op haar been kwam en vervolgens op haar schouders, nek en hoofd kroop. Wow! Prachtige natuur in het bos ook. Toen we Monkey Forest verlieten zagen we buiten het bos een aap op een scooter zitten. Die had daar een plastic tasje met papaya's gezien, open gescheurd en zat die lekker te verorberen...
In een restaurant iets gegeten en in de tempel de Kecak-dans gezien.
Morgen brengt chauffeur Alite ons naar Lovina.

• 16 Augustus 2013 - 21:04

Jack:

Lieve Carin,
    Het is heerlijk om jullie zo te volgen in wat echt een paradijs is! Jullie genieten met volle teugen, dat merk je! Ik heb hier niets te klagen, maar ben toch wel een beetje jaloers!
    Goh wat lijkt dat kind op jou! Ik bedoel Ditte, niet het aapje!
    Warme groeten, Jack

• 17 Augustus 2013 - 15:43

Annelies De Koning:

Eindelijk weekend en tijd om alle verslagen eens lekker te gaan lezen!
    fijn dat jullie zo genieten van deze mooie en bijzondere reis-
    hou vooral alles heel en kom weer vol mooie herinneringen gezond thuis!
    Fijne reis verder en dank voor jullie verslag,
    liefs en groetjes,
    Annelies