16/7 zondag Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu 16/7 zondag Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

16/7 zondag Hong Kong

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

16 Juli 2017 | Hong Kong, Hong Kong

De eerste dag in Hong Kong was natuurlijk al weer vol activiteit. Na een vlucht van 12 uur, waren we rond 8.00 uur in het hotel. Helaas was onze chauffeur niet op de ariport en moesten we uiteindelijk met een hotelbus mee. Het valt op dat er weinig verkeer is op de weg, ook in de stad niet. Ditte merkt op dat het zondag is, dat zou de reden kunnen zijn. Na ons op de kamer te hebben geïnstalleerd ging het dagprogramma van start. Met de MTR (metro) naar Star Ferry om over te varen naar de overkant (Hong Kong island, wij zitten op Kowloon). Tja die overtocht is volgens de boekjes hét moment voor een mooie foto van Kowloon, maar het kwam met bákken naar beneden. Gelukkig hadden we al twee paraplu's gekocht. Na aankomst op Hong Kong island met de Peak Tram omhoog naar The Peak vanwaar het een fantastisch uitzicht moet zijn op Hongkong, de haven en Kowloon. Helaas geen blauwe lucht, maar dikke grijze wolken. Al blij dat we zicht hadden, dat viel ons mee. Na een uitgebreide lunch in de volgende hoosbui terug naar Kowloon voor een kleine siesta op de kamer. Om 16.00 uur vertrokken naar de Tin Hau-tempel. Zeer te moeite waard en we waren er nog net op tijd. Via de Jade markt door Temple Street (ook markt, van allerlei zooi eigenlijk) terug naar Nathan Street. Ditte had via Tripadvisor een restaurant opgezocht: Wu Kong Shanghai Restaurant. Het bleek in een basement, airco vol aan natuurlijk. Tafel of 30-40 van 4+ personen, allemaal Chinezen (denken wij) en wij, twee Hollandse dames. Op tafel stond gelijk thee. Op geen enkele tafel stond ander drinken al hebben we één keer twee bier en een melk voorbij zien komen. En een tafel nam zijn eigen fles koude wijn mee, die door de ober werd open gemaakt. Goed, iets uitzoeken uit de menukaart was al een belevenis op zich. Gelukkig stonden er plaatjes bij ;-) Duurde een tijd eer het eten kwam, ze kwamen zelfs een tweede keer de bestelling opnemen, maar wij hadden al lang besteld. Foutje. De bestelde gerechten werden op het midden van de tafel gezet. Alleen stokjes om mee te eten. Ging prima. De kip van Ditte was in stukken gehakt, met bot en al en de kop lag ook op de schaal. Dat zag ze gelukkig pas later. Na het diner naar de haven, voor de lichtshow die elke avond om 20.00 uur is. Dat was best een tegenvaller. Met het dikke wolkendek viel de lasershow geheel in het niet. Toen die overigens begon, kwam het weer met bakken uit de lucht. Veel mensen gillen, wij gelijk de plu's weer uitklappen. IJsje gegeten bij de Clocktower en naar de Eyebar gegaan. Op de 30e verdieping van het iSquare shopping center. Mooi uitzicht over de haven, lekker buiten op het terras van genoten. Uurtje of 10 's avonds terug in het hotel. Dat was dus een laaaange dag als je in ogenschouw neemt dat we zaterdag om 8.00 uur in Alphen a/d Rijn waren opgestaan. Onze conclusie van de eerste dag: we zouden niet in Hongkong willen wonen. Te benauwend, hoe is het mogelijk dat ze echt bijna elke m2 hebben benut voor flats. Minstens 30-40-60 en meer verdiepingen, de een naast de ander. En we zien vooral gestresste mensen, hebben nog weinig personeel bijv. in de horeca zien lachen. Welterusten!

• 16 Juli 2017 - 17:23

Jack Verhoek:

Nou, dat begint gelijk goed! weinig slaap, geen chauffeur, regen, regen, regen. Maar nu hebben jullie tenminste HK gezien! Mijn nichtje woont er al 5 jaar en is erg tevreden. Dus staat ook nog op mijn bucketlist! Ik zie uit naar jullie verslag over Australië!! Heel veel plezier!! En goeie reis ernaar toe!

• 16 Juli 2017 - 21:05

Jany De Kruijf:

Enerverende dag.
    Ditte, je moet in Hong Kong een restaurantje beginnen en vriendelijk lachen naar de gasten.
    Ik heb genoten van de kop van de kip.