Dinsdag 26 juli door naar St. Lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 juli door naar St. Lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 juli door naar St. Lucia

Blijf op de hoogte en volg Carin

27 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Na de barre tocht van gisteren starten we langzaam op. Pas vertrek even na 11.00 uur. Een relatief korte rit van 2,5 uur. In onze ‘ nieuwe auto’ (@ Annelies: Suzuki SX4). Wat een verbetering. Ligt stevig op de weg, is stil (vooral dat is heel lekker) en cruise control. Ditte had snel opgezocht hoe die werkt. Sterkere motor ook. Zonder problemen komen we op de hellingen boven met zo’n 110 km/uur, waar we met de Toyota terug vielen naar 80-90 km/uur eer we boven waren. En zo waar de temperatuur tikt even (heeeel even) de 20 graden aan. Onderweg af en toe een zonnetje. Mooie N2 door licht glooiend landschap met maisvelden en later bosbouw (aangeplant en gerooid bos). Bij Mbtubathuba stoppen we even bij een lokale markt. Erg leuk. We kopen bananen. Laatste 25 km naar St. Lucia zien we dat de dikke wolken weer boven de kuststrook hangen. Ook hier heeft het weer de vorige dag huis gehouden. De temperatuur is gelukkig aanzienlijk hoger dan de afgelopen dagen. Zo waar een dag geen koude voeten! Maar nog wel fleece vest aan. Lidiko Lodge is prima, ligt in St. Lucia. De ramen van de badkamer moeten we vooral dicht houden ivm de aapjes. We zien er al een paar. Ook een jong hertje. Een late lunch bij de Boat Club bij het estuarium van St. Lucia, onderdeel van het iSimangaliso Wetland Park. Prachtig gebied. Terwijl Ditte staat te fotograferen ziet ze de eerste pelikanen en nijlpaarden! We lopen over de boardwalk naar het strand. Overal waarschuwingen voor krokodillen. Die hopen we morgen nog te zien. We komen vrij veel Nederlanders tegen. Opvallend veel. In het restaurant in de avond zitten we zo’n beetje met 60-70 Hollanders. Huh, waar komen die allemaal vandaan? We zijn tot nu tot nog maar weinig Nederlanders tegen gekomen.

• 27 Juli 2016 - 22:18

Jany De Kruijf:

Niet zo'n spannend verhaal dit keer.
    Gelukkig een rustig dagje en een betere, sterkere auto.
    Blijven jullie wel een beetje uit de buurt van die kroko's?