Woe 21/8 Echt vakantie! - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Woe 21/8 Echt vakantie! - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Woe 21/8 Echt vakantie!

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

21 Augustus 2013 | Indonesië, Tulamben

Om 7.30 uur de laatste pancakes verorberd en vertrokken. Geen prettige driver. Was duidelijk niet zijn roeping om toeristen te vervoeren. Hij reed jachtig. Wel prachtige weg langs de kust. Het enige oponthoud was een ceremonie (crematie). Ook nog een stop gemaakt in Singeraja. We wilden daar een bepaalde boodschappentas kopen op de markt, omdat we wel zien aankomen dat we ruimte te kort komen in de koffers. En Ditte wilde graag naar de Carrefour, want daar zouden ze een bepaalde lipgloss verkopen had ze gelezen op Beautylab.com. Alleen maar misverstanden met de chauffeur. Hij dacht dat we naar een mini-market wilden (supermarkt), maar wij wilden naar een gewone lokale markt. Uiteindelijk een tas gevonden én de Carrefour. Helaas hadden ze de lipgloss niet.

Om 11.30 uur al in Amed aangekomen (even ten zuiden van Tulamben. Oostkust, vooral bekend voor mooie duik- en snorkellokaties. Prachtig, prachtig hier. Glooiend landschap, heel groene berghellingen en rustige zee, donker strand. We hebben een leuke bungalow met badkamer buiten: prachtige natuurstenen badkuip en buitendouche! Ditte vindt het helemaal top. Na de lunch konden we al in onze kamer terecht. We lopen vanaf de accommodatie zo het strand op.

Er liggen hier allemaal prauwen op het strand. Een kwartier na aankomst hadden we al een visser te pakken die ons snorkelspullen uitleende en met wie we morgen naar een Japans wrak gaan om te snorkelen. Vanmiddag ook al even hier voor het strand gesnorkeld. Mooie vissen en koraal gezien. Meer dan bij Nusa Lembongan.

Ditte heeft vanmiddag weer een massage genomen. Carin had geen zin, die heeft voor morgenmiddag afgesproken.

Einde middag in een toko aan de overkant wat drinken en chips gekocht. Ons vaste ritueel voordat we gaan eten. Er hing ook een bordje ' transport' en aangezien wij dat nodig hebben over een week als we vanuit Amed (als we van Gili Air terugkomen) naar het vliegveld moeten, maar even een babbeltje gemaakt. Er kwam een man vol tattoo's en piercings bij, op de motor. Bleek de driver. Hij stelde zich voor: King Kong. Hmm, ik denk het niet. Inmiddels de man van de receptie geregeld, die heeft als bijbaan: driver.

Vanavond heerlijk gegeten bij een tentje 100m verderop op het strand. Er is hier verder weinig te doen. Heerlijk rustig, weinig verkeer, blauwe lucht en zeebries. Echt vakantie!

P.S. Internet blijft overal lastig. Uploaden van foto's gaat moeizaam tot niet. Sorry. Misschien morgen aan de overkant bij het ' internetcafé' (één tafel en één stoel) proberen.

• 22 Augustus 2013 - 15:54

Patricia:

Hoi Carin en Ditte,

Wat leuk dat jullie ons elke dag verrassen met een verslag, ik lees ze trouw.
    Begrijp ik goed dat jullie hier nog een weekje blijven? Even bijkomen van alle indrukken die deze vakantie bij jullie achterlaat. Bij terugkomst spreken maar snel wat af, ik ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Veel plezier jullie laatste weekje,

gr. Patricia