Zondag 18/8 muggen en dolfijnen - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Zondag 18/8 muggen en dolfijnen - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Zondag 18/8 muggen en dolfijnen

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

19 Augustus 2013 | Indonesië, Lovina

Met name Carin zit onder de muggenbeten. Tientallen, vooral op de benen. Kennelijk een mug onder de rok gezeten. Doe er vaak after bite op, maar de jeuk maakt je toch wel gek. Zo min mogelijk krabben. Kennelijk een keer geen Deet opgesmeerd. Hoewel Deet ook geen garantie is om muggen te ontlopen,maar het scheelt. In de slaapkamer geen muggen gelukkig. De klamboe werkt perfect. Dit verslag schrijf ik om 8.00 uur in de morgen. Ditte ligt nog op bed. Ik zit aan een van de twee tafeltjes bij de ingang van het terrein waar internet aardig ok is. Op de iPad. Uploaden van foto's doe ik later bij een restaurant ( hoop ik) want dat lukt hier niet met de MacBOOK. Zondag een rustige dag. De was aan de overkant afgegeven. 1 kg ondergoed voor 10.000 Rp. Dat is 80 cent. Maar ben wel 3 sokken kwijt, daar moet ik straks dus even achteraan... Vrees dat ik die niet meer terug ga zien.
Het is hier heerlijk rustig straatje, 100 m van het strand. Een beetje de oude Kuta-sfeer. Over dat strand: daar hoef je niet naartoe, veel rommel, dus geen echte strandplek zoals wij dat zien. Hebben een fiets gehuurd (per persoon 1,20 euro voor bijna een hele dag) en zijn naar het Merla Excelsior hotel gegaan, km of 2 verderop. Daar kun je zwemmen met dolfijnen. Dat heeft Ditte gedaan, ook daar tijdje bij het zwembad gezeten en lunch gehad. We hebben besloten om niet bij zonsopgang naar de dolfijnen op zee te gaan, want die schijnen enorm te worden opgedreven door de vele bootjes om ze 'zichtbaar' te krijgen voor de toeristen. We lezen veel, spelen Monopoly. Zondag was ook de eerste dag met veel zon. Dan is het best warm. Gelukkig veel schaduw in de tuin, maar weinig wind. Wat we maandag gaan doen weten we nog niet. Dachten eerst aan snorkelen op Menengan eiland, maar dat is toch 3-4 uur reizen (heen en teurg totaal) voor 2 uur snorkelen. Doen we toch maar niet. Bij Amed en op Gili valt er nog genoeg te snorkelen. Voor dinsdag al wel een chauffeur geregeld om ons naar een paar plekken te brengen.
Groetjes allemaal en tot morgen.
P.S. Ma we hebben geprobeerd te bellen, maar u was niet thuis. We proberen het nog wel een keer!

• 20 Augustus 2013 - 11:57

Tkleiweg:

Pracht foto':s
    Ditte wat dapper met al die dieren niets voor Oma
    Ik geniet te volle van jullij wat vervelend die muggen denk aan gezonde thuis komst
    Veel liefs Ma Oma