Donderdag 10/8 Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Donderdag 10/8 Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Donderdag 10/8 Port Douglas

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

10 Augustus 2017 | Australië, Port Douglas

Port Douglas is een kleine strandplaats zo'n 80 km ten noorden van Cairns. We besluiten om toch het advies van onze chauffeur van gisteravond op te volgen: auto huren en naar Mossman Gorge en Cape Tribulation. Dus lopen we de 15 min. naar het plaatsje, vinden een leuke plek om iets te ontbijten en daarnaast blijkt een car hire te zitten. Al met al zijn we om 9.00 uur al op weg. Bij Mossman Gorge maken we een korte wandeling. We varen met de pont over de Daintree River (vol krokodillen), maken een stop bij de Alexandra Lookout (prachtig uitzicht over de kust) en rijden door het regenwoud verder noordwaarts. Een prachtige weg. Soms is het net of je door een tunnel van regenwoud rijdt. Boven de weg raken de bomen elkaar weer. Ook hier veel waarschuwingen voor overstekende cassowaries. Cape Tribulation en het strand zijn idd prachtig, maar om het nou, samen met Fraser Island en Whitsundays tot een van de drie mooiste plekken in dit deel van Australie te benoemen....
Rond 14.30 uur zijn we terug. Tot 17.00 uur lekker bij het zwembad en einde middag doen we onze inkopen voor 3x ontbijt en 1x lunch op zaterdag. Alles de koelkast in en op zoek naar een restaurant voor ons diner. Daarna leveren we de auto in. Nu gaan we echt rust nemen. Nog twee volle dagen te gaan.
Erg leuk trouwens om reacties van jullie te krijgen. Helaas kunnen wij daar niet op reageren. Ditte heeft overigens alsnog het geld voor het diner in Hemmingways in Airlie Beach overgemaakt. Tractatie hoor!

• 10 Augustus 2017 - 16:06

Jack:

Hallo Carin en Ditte,

Jammer dat jullie reis al weer bijna voorbij is. Je hebt ons echt deelgenoot gemaakt van de wondere wereld van Australie. Genoeg te doen en erg afwisselend. Bedankt voor alle wetenswaardigheden! Heb nog een fijn twee laatste dagen!!

• 10 Augustus 2017 - 20:52

Janydekruijf:

En dan is de vakantie weer bijna voorbij.
    Wat een prachtig reisverslag. Ik leefde (bijna) van dag tot dag mee.
    Schitterend om te lezen.

• 11 Augustus 2017 - 10:09

Gelske:

Nou, jullie hebben er wel volop van genoten en heel veel gedaan! OK, er is altijd nog wel iets wat je had willen doen maar tja, you can't have it all!
    Geniet nog even van de laatste dag en een goede terugreis. Wanneer zijn jullie weer op de thuisbasis?

• 12 Augustus 2017 - 10:22

Patricia En Teun:

Hoi Carin,
    Als wij volgend jaar richting Australië gaan om Lisanne op te zoeken, dan kunnen we jouw reisplan zo overnemen! Ik heb er nu al zin in!
    groetjes, en een goede terugreis