Dinsdag 8/8 naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Dinsdag 8/8 naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Dinsdag 8/8 naar Mission Beach

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

10 Augustus 2017 | Australië, Mission Beach

We komen steeds dichter bij Cairns. Vandaag 500 km naar Mission Beach. Weer suikerrietvelden, maar ook opvallend vlak land met altijd wel ergens een heuvelrug of bergketen, groen groen groen. Superhoog zijn de bergen niet. We zien af en toe een bord: hoogste berg van Queensland 1600m. Overal tropisch regenwoud. Ook af en toe een bananenplantage. En waarschuwingen voor het overbrengen van een ziekte op bananenplanten. Mission Beach is een gebied waar de cassowary voorkomt. Hiervan zijn er in dit gebied nog honderd. De cassowary is een soort emoe met zo'n lel aan z'n kin zoals ook de kalkoen heeft. Hij heeft een prachtige blauw, rood gekleurde kop. Ze zijn uitstervend en komen voor in een bepaald type regenwoud. Ze zijn belangrijk voor het voortbestaan van dat regenwoud. Ze eten nl. de zaden van bepaalde bomen en pas als die weer uitgepoept worden, groeien ze uit tot nieuwe bomen. Geen cassowary meer, dan geen regenwoud meer. Begin van de middag komen we aan bij de prachtige B&B Licuala Lodge.
Feitelijk heeft de eigenaar een gebied uit het regenwoud weggekapt en daar een prachtige tuin, huis en wat kamers aangelegd. Het regenwoud is heel dicht en donker. Je begrijpt niet dat daar nog dieren in kunnen lopen, zoals de cassowary. We trakeren onszelf op een uurtje bij het zwembad en gaan dan naar het strand voor een korte wandeling. Drinken en eten wat. Bij de borrel Bay Bugs besteld. Typisch Australisch en we hadden geen idee. Het bleken een soort van garnalen te zijn. Uiteraard gefrituurd. Wel lekker. Mooi strand hoor!
De kamer is klein, maar wel twee bedden. Dat is ook wel eens lekker. We praten bij met een Nederlands gezin (3 kinderen rond leeftijd van Ditte) die ook rondreizen. Zij koken voor zichzelf in de lodge. Wordt idd een dure aangelegenheid als je elke avond met vijf uit eten gaat. Goedkoop vinden we Australie niet. Voor een Corona bier betaal je hier tussen de 8-10 Aus. dollar. Dat is circa 5,60-7 euro. Een bolletje ijs 4,90 Aus dollar, toch bijna 3,50 euro. Wat wel goedkoop is is de benzine. Ongelood tanken wij. De goedkoopste was 1,23 Aus dollar, dus zo'n 86 eurocent. Meestal betalen we iets meer 90-100 eurocent, maar wel veel goedkoper dan in NL.