Woensdag 20 juli Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Woensdag 20 juli Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 juli Addo Elephant Park

Blijf op de hoogte en volg Carin

22 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Addo

Vandaag onze eerste safari. We komen bij de auto en deze blijkt te zijn gewassen. Service van de zaak! We gaan zelf rijden, dat schijnt goed te kunnen in Addo. Eerst even bij de receptie van het nationale park kijken waar de dieren het laatst gespot zijn. We zien maar een plek waar olifanten het laatst zijn gezien. Hmm, maar ja de dag is nog vroeg (10.30 uur). Auto werd overigens goed gecontroleerd, zelfs de achterbak!
Al snel zien we whartogs (soort wildzwijn), daar zien we de hele rit veel van trouwens. Vervolgens wat wij denken: bushboks. En dan opeens een joekel van een olifant op onze (onverharde) weg. Wow wat een grote dieren. Hij liep op 1-2 meter langs onze auto. Even verderop bij de Hapoor-poel (ons was aangeraden vooral naar de waterpoelen te gaan) een familie olifanten incl. kleintje dat zo onder de buik van de moeder door kon lopen. Wat een pracht gezicht. Later zien we nog veel meer olifanten en zebra’s. Ook andere soorten herten en struisvogels. We komen weer langs Hapoor-pool. Wel 30 olifanten, een aantal staan zich te wassen. De groep vertrekt, maar eentje is nog in de poel en kan er moeilijk uitkomen. Hij trompettert en het lukt ‘m met moeite toch om uit de poel te komen en hij voegt zicht snel bij de groep. Mooi gezicht alsof je naar National Geographic kijkt. Al met al zo’n vier uur in Addo rond gereden. Pff. En dat opeen dag dat de thermometer een keer op 27 graden staat en de zon schijnt. ’s Avonds weer een prachtige zonsondergang en lekker diner. En weer een warme kruik in bed.