Dinsdag 14 juli Wilderness - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juli Wilderness - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juli Wilderness

Blijf op de hoogte en volg Carin

15 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Vandaag de eerste lange rijdag. 4-5 uur naar Wilderness. En omdat het deze dag aardig weer lijkt te zijn, vertrekken we op tijd. Dat is bij Carin 8.15 uur. Geweldig mooie route weer door landbouw/veeteelt (koeien, schapen) gebied. Rond Swellendam gele vlaktes, te vergelijken met koolzaad. In Swellendam een tussenstop gemaakt bij het Drostdy Museum, het kantoor van de voormalige landdrost, erop uit gestuurd door de VOC om het gebied te controleren. Op terras (wel vest aan) warme choco gedronken met een Belgische wafel. Onderweg aangehouden door politie. Toch even spannend, maar bleek om controle rijbewijs te gaan. Oef. We hebben inmiddels ook door wat de mores is in Zuid-Afrika qua inhalen. Haalt je tegenligger in en is er eigenlijk niet genoeg ruimte, dan wordt jij geacht even uit te wijken naar de vluchtstrook. Als je zelf wordt ingehaald en het is wat krap, ga je ook op de vluchtstrook rijden. De auto die jou inhaalt bedankt je door even met zijn parkeerlicht te knipperen. We doen er inmiddels braaf aan mee.
Volgende stop was lunch in Mosselbay. Al met al kwamen we toch pas rond 15.00 uur aan bij Mes Amis in Wilderness. Inmiddels veel bos om ons heen en onze kamer ligt aan de Indische Oceaan. De Atlantische Oceaan zijn we inmiddels voorbij. Bij Agulhas gaat de Atlantische over in de Indische. Was te ver om om langs te rijden.
Wilderness is het begin van de Tuinroute. Nog een korte strandwandeling gemaakt einde middag.