Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Lake Louise

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

14 Augustus 2014 | Canada, Lake Louise

Vandaag een korte rit van zo’n 55 km van Banff naar Lake Louise. Toch op tijd vertrokken, rond 9.00 uur, omdat het bij Lake Louise erg druk kan zijn. Deze ‚parel van de rockies’ is ontdekt door een arbeider van de Canadian Pacific Railroad. Ook hier is weer een imposant hotel gebouwd, Château Lake Louise (1000 bedden). Het meer zou blauw moeten zijn? Nu zijn wij echt niet kleurenblind, maar het was toch echt hartstikke smaragdgroen. Wat minder mineralen vandaag wellicht? Ditte was niet blij met het idee van Carin om de 3,8 km wandeling naar Lake Agnes te maken. Het bleek 362m stijgen, het was fors. Net voor Lake Agnes een korte stop bij Mirror Lake, spiegelglad. Bij Lake Agnes moe en voldaan aangekomen, de lunch gebruikt in het oudste teahouse van Canada (1905). Oeps, we willen afrekenen, hebben we ons geld in de camper laten liggen. Bestelling stond al op tafel. Kennelijk gebeurt dat vaker. We kregen een boterhamzak mee met daarop geschreven het verschuldigde bedrag. Daar moesten we bij terugkomst het geld in doen en dat afgeven bij de Bell Desk van het hotel. Al met al incl. stops een uitstapje van zo’n 2,5 uur.
Daarna de campground opgezocht. Hier een kleine file van incheckende campers. Geen probleem we lezen lekker in ons boek. Ook deze camping is volgeboekt, gelukkig hebben wij gereserveerd. Aangekomen op ons rustige plekje horen we ook hier de stoomtoeter van de trein vlakbij.
We blijven een paar uurtjes lezen en gaan einde middag naar Moraine Lake. Dit meer is wél blauw. We gaan over boomstammen over het riviertje en beklimmen als berggeiten de rotsblokken om een mooi plaatje te kunnen schieten. Het meer en de omringende bergtoppen vormden ruim 20 jaar de achterkant van het Canadese 20-dollar-biljet. Op de terugweg even langs het Visitor Center voor een goede kaart van de Icefields Parkway die we morgen gaan rijden. Dat moet een van de vele hoogtepunten van onze trip gaan worden. Voorlopig is het net na terugkomst op de campground gaan regenen. We eten voor de eerste keer binnen.

• 17 Augustus 2014 - 00:12

Jany:

Wat goed om jullie verslagen te lezen.
    En nu de beren nog. Er zijn er genoeg.
    Toch wel even nw sandalen gekocht, Ditte?
    Inmiddels ben ik in Londen.
    have fun