Lake day (dag van de meren) - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Lake day (dag van de meren) - Reisverslag uit Salmon Arm, Canada van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Lake day (dag van de meren)

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

08 Augustus 2014 | Canada, Salmon Arm

We zijn deze dag geëindigd op de jet ski op Shuswap Lake bij Salmon Arm. Met 40 km per uur (harder mocht niet van Carin) scheurden de meisjes over het meer. Ditte aan het stuur, Carin later ook. Volgens de verhuurder hadden we een historisch lage rekening voor benzine, maar 11 bucks. De meesten verstoken 20 bucks aan peut. Het monster kan nl. 90 km per uur. Waar zijn we in hemelsnaam terecht gekomen. We staan op Sandy Point Campground, een volkse camping. Vol geboekt vanwege het weekend. Hutje aan mutje, tussen de Canadezen, een en al tattoos, motoren, bierflesjes en pizzadozen. Mensen lopen gewoon over onze kampeerplek. Kinderfietsjes racen over ' ons terrein' naar papa en mama die achter ons staan. We moeten opletten als we uit de camper stappen. Praatje gemaakt met de buurman, die al kauwend op zijn pinda’s wilde weten waar we vandaan komen. Hij was van Kelowna, daar zijn wij vandaag ook langs gereden. De stoplichten hebben we niet geteld, maar het waren er zeker 15. De campground ligt aan het meer, met een lekker zandstrandje. Dat is dan wel weer een plus.
Prachtige weg weer afgelegd vandaag, langs wederom veel wijngaarden, fruitboomgaarden (perziken, kersen vooral) en geweldige meren. O.a. stops gemaakt bij Okanagan Lake, met de campingstoeltjes op het kiezelstrand. Ook een korte wandeling gemaakt naar een vogelwacht. Bij Kelowna zag Ditte opeens een Wallmart. Daar hebben we dan toch een TomTom gescoord en ondermeer die hygiene tabletten voor het toilet.
Bij Vernon probeerden we toch nog of er plek was bij Kekuli Bay aan Kalamanka Lake, maar de camping was vol. Wel heerlijk geluncht bij het water in de zon. Verder gereden naar de camping waar we nu staan en die we al hadden geboekt, telefonisch, want een andere mogelijkheid was er niet. We hoefden ons alleen maar te melden met 140 Catherine. En inderdaad, dat werkte.
Het mysterie van gisteren dat het zwarte water (toilet) niet gelost kon worden is ook opgelost. De jongen van de camping wist er alles van. Geen zorgen. Kan onmogelijk al ⅔ vol zijn na 2-3 dagen. Volgens hem zit er gewoon wat toiletpapier bij de sensor. En dat gedoe met heet water (de instructie van de service guy) was onzin. Volgens hem kan je beter een zak ijsblokjes door het toilet spoelen en tijdens het rijden komt het dan allemaal goed. Hoe dan ook de meter staat nu opeens op ⅓ vol dus we kunnen er nog even tegenaan. En propaangas staat ook opeens nog maar op ⅓ leeg. Die jongen was heel profi, want zette zelfs een balk onder een van onze wielen zodat we waterpas staan. Dat schijnt belangrijk te zijn voor je koelkast.
Rond 20.30 hebben we ons terug getrokken in de camper en nog 2 uur lang spelletjes gedaan. Buiten nog een paar mensen aan de praat, maar we sliepen snel.
En even noteren: Carin reed weer feilloos achteruit de kampeerplek op!

• 11 Augustus 2014 - 19:36

Kees En Beppie Vermeulen:

Hallo Carin en Ditte,

Ondanks de kleine probleempjes genieten jullie zeker van de reis in de mooie natuur.
    Wij genieten mee door jullie reisverslag en herkennen verschillende plaatsen waar wij ook zijn geweest.
    Uitkijkend naar jullie volgende verslagen wensen wij jullie een fijne vakantie in het mooie Canada.

Groetjes Oom Kees en Tante Beppie.

• 11 Augustus 2014 - 22:57

Tkleiweg:

hoi carin en ditte
    na een fijn Weekend thuisgekomen en weer geprobeerd de verslagen te openen nee dus
    Even bij Edwin langs ook problemen Ha Ha nu ontvangen
    Met veel pleuzier te lezen dat toch alles naar wens gaat ondanks de probleempje

En al bij F- en- M geweest fijne dag doe ze de groeten
    Veel reis pleuzier voor de komende weken En lief en gezeligheid met elkaar
    Veel liefs Ma Oma

• 12 Augustus 2014 - 09:21

Yvonne:

Ja meiden, je ziet, het valt niet mee om voor de eerste keer met een camper te gaan. Krijg wel de indruk dat de camper niet al te nieuw is. Weet ook zeker dat je heel snel leert. Nu is het voor ons geweldig geworden. De drukte is waarschijnlijk bij camperplaatsen. Wij gaan altijd naar een camping. Voorzieningen zijn daar beter. Weet niet of dat daar ook is. Ben wel benieuwd naar foto's.

• 12 Augustus 2014 - 21:14

Gelske:

Kewlona, hebben wij ook eenleuke tijd gehad! Mooie omgeving en inderdaad de groente en fruittuin van Canada!