25 en 26/8 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu 25 en 26/8 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

25 en 26/8

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

27 Augustus 2013 | Indonesië, Gili Air

Vandaag 25/8 een topdag. Al was het maar dat ik nu om 22.00 uur in een luie stoel aan hetvstrand op de iPad het reisverslag van vandaag zit te schrijven. Vanmorgen om 9.00 uur was het al behoorlijk warm. We moesten een stukje naar de boot lopen, want vanwege het lage tij kon de prauw niet bij ons aan hetbstrand komen. We zijn op/bij alle gili's geweest en 4x rond de eilanden gesnorkeld. En ja hoor: 3 zeeschildpadden gezien. Fantastisch. Ook mooie vissen ( paars, geel, blauw) en een octopus en koraal. Het was soms wel ver zwemmen, dus Carin vond dat in het begin niet zo prettig, maar het wende toch. We waren met een groep van circa 20 personen. Op gili meno lunch gehad en daar nog even gelopen. Is nog weer stiller dan bij ons op gili air. Rond 15.0 uur waren we terug. Ditte wilde al het zoute water van zich afspoelen, maar helaas er kwam niets uit de kraan. Bij navraag bleek dat ze water aan het bijtanken waren uit enorme tonnen die op een boot lagen. Tja alles moet aangevoerd worden. Dus maar even wat water uit de fles gebruikt. Nog een tijdje op het strand gelegen, gelezen en zelfs om 17.00 nog weer in zee gezwommen. Toen een heerlijke douche. Vanavond niet zo goed gegeten, daar waren we hetbbeiden over eens. Nou ja, gezellig hadden we het samen wel.
Vandaag ook onze terugreis geregeld. We zouden terug met de boot naar Amed en dan 3,5 uur per auto naar het vliegveld. Nu blijk je ook vanaf hier direct met de boot naar Sanur te kunnen. Dan nog maar half uur met de auto naar het vliegveld. Gelukkig konden we omboeken, maar we wachten nog wel op de definitieve bevestiging. Ook de chauffeur die we oorspronkelijk in Amed hadden geregeld moet we nog afzeggen via de mail. Morgen onze laatste hele vakantie dag en dan de lange reis naar huis. Vanaf Gili Air naar huis zijn we zo'n 24 uur onderweg per paard en wagen, boot, auto, vliegtuig en bus.

Ma 26/8 De ronde van Gili Air
Vanmorgen om 8.00 uur ging Carin op avontuur: fiets gehuurd  bij de buren om het eiland rond te rijden. Maar helaas het zandpad ging over in nogal rul zand. Oke, dan maar verder fietsen over het strand. Dat ging een tijdje goed ( was inmiddels halverwege) toen ook dat niet meer werkte. En warm dat het al was! Slepen met een fiets door rul zand. In de buurt van de haven kon er weer gefietst worden. Mooie foto's gemaakt. Ook nog even een klein pad ingereden om door het midden van het eiland te rijden, waar de lokalen wonen. Op bezoek geweest bij een schooltje. Heel leuk. In totaal anderhalf uur gefietst. Om 9.30 ditte getroffen in haar favoriete beruga. Een beruga is een houten plateau van 2x2m op palen, daarop kussens en lage tafel en erboven uiteraard een rieten dakje. Daar ontbijten we elke dag. Pancake met vers fruit (ananas, watermeloen, banaan), vers sap en thee. Ditte ging voor de muesli, maar de yoghurt was wat aan de warme kant. Ze had de tijd benut om de eerste nieuwe aflevering van GTST te kijken ( je moet natuurlijk wel bijblijven). Dat duurt normaal een half uur, maar nu de dubbele tijd, want elke paar seconden moet het weer geladen worden.... Verder bestond deze dag vooral uit strand, lekker eten en zwemmen. Heerlijk. O ja en voor de terugreis de puntjes op de i gezet, want de boattickets waren niet helemaal goed. Nu maar hopen dat de boot geen vertraging oploopt, want veel meer dan 1,5 uur speling hebben we niet, anders missen we ons vliegtuig. Keep your fingers crossed!