Zat. 24/8 Bounty island - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu Zat. 24/8 Bounty island - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carin Kleiweg - WaarBenJij.nu

Zat. 24/8 Bounty island

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

24 Augustus 2013 | Indonesië, Gili Air

Jongens we zitten op Gili Air, ge-wel-dig. Prachtige laatste dagen gaan we hier krigen, vanmorgen met 10 man en 8 koffers in een mini-van naar een ander strand gebracht bij Amed. De ' inchek' was aan de bar van een cafe. Bagage werd op het hoofd gedragen door dames ( zeker 50-plus!). Dan voel je je wel wat bezwaard. We werden één voor één opgeroepen, vervolgens je koffer aanwijzen, zodat je zeker wist dat die aan boord was. Gingen op het dak. Onze slippers werden verzameld in een bak, maar wij deden ze maar snel in onze hello kitty tas. Het was een grote speedboat met bankjes voor 2 pers. Totaal circa 32 man. Carin had toch maar een primatour geslikt tegen zeeziekte, want is nog niet vergeten hoe groen van ellende ze zag toen ze circa 30 jaar geleden de straat van lombok overstak van lombok naar bali. Wat een deining. Gelukkig nu geen problemen. Overtocht is circa 30 km. Eerst aangelegd op het strand van gili trawanan ( het feesteiland zeggen ze). Daarna gili meno en vervolgens gingen ook wij van boord op gili air. Met paard en wagen naar het hotel gebracht. Dit is echt vakantie. Klein eilandje, éen smal zandpad rondom van circa 2 m breed en that's it. Af en toe komt er een fiets of paard/wagen langs. Allemaal restaurantje en barretjes. Weet niet of dat over het hele eiland zo is. Vanmiddag al hier voor het hotel gesnorkeld. Prachtige vissen weer, paars, blauw, geel, alle kleuren van de regenboog. Ze proberen ook nieuw koraal te kweken. Er ligt hier 20 m voor de kust een soort mastconstructie horizontaal op de bodem en daar hebben ze koraal op gestekt. In de hoop dat er nog meer koraal komt. We konden het duidelijk zien liggen. Vanavond gegeten bij Scallywags, op het strand. Was een tip van Nel (schoonzus Jany). Heerlijk en sfeervol. Met hoofdgerecht, nagerecht en drankje kom je hier gewoon niet boven de 20 euro uit ( voor 2 personen samen ). Ook lekker Italiaans ijs hier! Kortom we genieten met volle teugen. Morgen gaan we met een boot mee naar een snorkelplek tussen gili air en gili meno waar je zeeschildpadden kunt zien! Wordt vervolgd!

Overigens is internet hier ook niet snel dus voor foto's moeten jullie wachten tot we terug zijn.

• 24 Augustus 2013 - 19:57

Janyy:

Eindelijk kan ik weer reageren. Nu wifi weer ok.
    Wat zien jullie veel mooie dingen. Hoop dat jeuk minder is.
    Veel plezier de laatste dagen.
    Tot ziens volgende week. Jany